ÖĞRETMENİN
ADI SOYADI
SELİN
ÖZER
|
|||
BÖLÜM
I
|
|||
OKUL
|
Yeşilyurt Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
|
||
SINIF
|
11
|
||
DERS
|
Banka İşlemleri
|
||
KONU
|
Bankacılık
Düzenleme ve Denetleme Kurulu(BDDK)
|
||
SÜRE
|
İki Ders Saati
(80 dk)
|
||
KAZANIMLAR/HEDEF
VE DAVRANIŞLAR
|
BDDK’nın kuruluş
amacını anlayıp; yetki ve görevlerini,bankaları izlemesinin usulünü ve
yaptırımlarını açıklar.
|
||
ÖĞRETME
ÖĞRENME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
Sunuş
Soru –cevap
|
||
KULLANILAN
ARAÇ- GEREÇ, EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE KAYNAKÇA
|
Öğretmen
Ders
kitabı,konuyla ilgili testler,google earth programının bulunduğu etkileşimli
tahta(yoksa,dizüstü bilgisayar ve projeksiyon)
|
Öğrenci
Ders
kitabı,konuyla ilgili testler
|
|
BÖLÜM
II
|
|||
HAZIRLIK(5
dk)
|
Ders ile ilgili
materyaller hazırlanır.
|
||
DERSE
GİRİŞ(15 dk)
|
Aşağıdaki bilgi
ders kitabından yararlanılarak aktarılır.
5411 sayılı Bankacılık
Kanunu’nun 82. maddesi “Kamu tüzel
kişiliğini haiz ve mali
özerkliğe sahip Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu kurulmuştur. Kurumun
merkezi Ankara’dadır. Kurum, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu ve
Başkanlıktan oluşur.”
Etkileşimli tahtadan Google Earth
programıdan BDDK binası aşagıda görüldüğü gibi açılır(yoksa,bilgisayardan
açılıp tahtaya yansıtılır).
|
||
DERSİN
İŞLENİŞİ(20 dk+ikinci dersin ilk 20 dakikası)
|
Yukarıdaki görüntü
açık bırakılarak öğrenciye : “Kurumun amacı sizce ne olabilir? Yetki ve
görevleri neler olabilir?” gibi sorular yöneltilerek öğrenci katılımı
sağlanır.
Kurumun amacı,
yetki ve görevleri; kuruluş izni, kuruluş sonrası BDDK ile ilgili işlemleri,
BDDK’nın bankaları izlemesi,yetki yaptırımları ders kitabı aracılığıyla
öğrenciye aktarılır.
|
BÖLÜM
III
|
|
ÖZETLEME
/PEKİŞTİRME
|
Öğrenciye 2 ders
saatinde anlatılan konularla ilgili sorular sorularak özetleme ve pekiştirme
yapılır.
|
BÖLÜM
IV
|
|
ÖLÇME
VE DEĞERLENDİRME
|
Konuyla ilgili
olarak getirilen test soruları öğrencilere dağıtılır ve anlaşılmayan sorular
açıklanır.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder