10 Mart 2015 Salı

GÜNLÜK DERS PLANI ÖRNEĞİ


ÖĞRETMENİN ADI SOYADI
SELİN ÖZER
BÖLÜM I
OKUL
Yeşilyurt  Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
SINIF
11
DERS
Banka İşlemleri
KONU
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu(BDDK)
SÜRE
İki Ders Saati (80 dk)
KAZANIMLAR/HEDEF VE DAVRANIŞLAR
BDDK’nın kuruluş amacını anlayıp; yetki ve görevlerini,bankaları izlemesinin usulünü ve yaptırımlarını açıklar.
ÖĞRETME ÖĞRENME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunuş
Soru –cevap
KULLANILAN ARAÇ- GEREÇ, EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE KAYNAKÇA
Öğretmen
 
Ders kitabı,konuyla ilgili testler,google earth programının bulunduğu etkileşimli tahta(yoksa,dizüstü bilgisayar ve projeksiyon)
Öğrenci
 
Ders kitabı,konuyla ilgili testler
 
BÖLÜM II
HAZIRLIK(5 dk)
Ders ile ilgili materyaller hazırlanır.
DERSE GİRİŞ(15 dk)
Aşağıdaki bilgi ders kitabından yararlanılarak aktarılır.
5411 sayılı Bankacılık Kanunu’nun 82. maddesi “Kamu tüzel
kişiliğini haiz ve mali özerkliğe sahip Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu kurulmuştur. Kurumun merkezi Ankara’dadır. Kurum, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu ve Başkanlıktan oluşur.”
Etkileşimli tahtadan Google Earth programıdan BDDK binası aşagıda görüldüğü gibi açılır(yoksa,bilgisayardan açılıp tahtaya yansıtılır).

 

 

 

 

DERSİN İŞLENİŞİ(20 dk+ikinci dersin ilk 20 dakikası)
Yukarıdaki görüntü açık bırakılarak öğrenciye : “Kurumun amacı sizce ne olabilir? Yetki ve görevleri neler olabilir?” gibi sorular yöneltilerek öğrenci katılımı sağlanır.
Kurumun amacı, yetki ve görevleri; kuruluş izni, kuruluş sonrası BDDK ile ilgili işlemleri, BDDK’nın bankaları izlemesi,yetki yaptırımları ders kitabı aracılığıyla öğrenciye aktarılır.
BÖLÜM III
ÖZETLEME /PEKİŞTİRME
Öğrenciye 2 ders saatinde anlatılan konularla ilgili sorular sorularak özetleme ve pekiştirme yapılır.
BÖLÜM IV
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Konuyla ilgili olarak getirilen test soruları öğrencilere dağıtılır ve anlaşılmayan sorular açıklanır.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder